Nudzi mi się to Wam coś napisze
Jak wiemy na rynku mamy masę skuterów z silnikami 4T, do stuntu na serii nie nadaje się jednak "Nie moc lecz technika czyni z ciebie zawodnika" ale czasem lepiej sobie pomóc. A niestety nawet (przynajmniej mnie) do tradycyjnej jazdy miał za mało mocy
1. Trzeba ściągnąć blokady, polecam YouTube wiele filmików tam jest o rozblokowywaniu tego popularnego silnika
2. Przy tuningu 4T najważniejszą sprawą jest cylinder, wiele osób myśli że wydech a wydech jest podstawą tuningu 2T ale o tym gdzie indziej Bezpiecznie ( to nie znaczy że się nie rozleci ) założyć cylinder o poj. 65ccm, 72ccm. 80 i 90 z seryjnym wałem radze sobie odpuścić przy 90 musimy również zmienić głowicę. Ostatnio robiłem 2 chinole były one identyczne chińczyki i na docierce powiem tak: na rolkach 4g , stożku i dyszy którą dostałem do cylindrów ( na oko coś między 95-105 nie miałem czym zmierzyć) po przesunięcia się na koniec kanapy chinolka nam wyrywa Cylinder najlepiej docierać na oleju mineralnym i później zmienić na syntetyk
3. Następnym krokiem powinno być zmiana wariatora, rolki, sprężyna centralna i komplet sprężynek sprzęgła jest obowiązkowy do regulacji, zależnie od regulacji może poprawić się V-max lub przyśpieszenie.
4. Stożek też jest rzeczą przydatną ponieważ przy odpowiedniej regulacji otrzymujemy lepszy start, poza tym większy cylinder potrzebuje więcej powietrza ( można też porozwiercać serię )
Następnie to już z górki gaźnik, sprzęgło i dzwon (to najlepiej jednocześnie) i jeśli będzie miał mało mocy można pokusić się o porting
Porting może dać nam mniejsze spalanie (nie mówię tu o serii bo tam nawet tego nie zauważymy) lepszą reakcje na ruch manetki, silnik chętniej wkręca się na obroty.
Mam nadzieję że to komuś pomoże
"Artykuł" jest mojego autorstwa pojawił się także na tkkj.net
Kopiowanie i rozpowszechniane zabronione
Ostatnio edytowany przez Baza (2010-07-28 21:23:24)
Offline